Σκοράρουν κατά ριπάς και στα social media οι Big-4!

 

Τα χρόνια κυλούν σαν γάργαρο νερό, οι εποχές αλλάζουν με ιλιγγιώδη ταχύτητα και ο τρόπος που το φίλαθλο κοινό της χώρας μας  πληροφορείται το για τι συμβαίνει εντός και εκτός συνόρων εξελίσσεται. Αν γυρίσουμε, όχι πολλές, μόνο δύο-τρεις δεκαετίες πίσω, θα θυμηθούμε πως οι εφημερίδες αποτελούσαν τον απόλυτο βασιλιά της ενημέρωσης, με κόσμο να έχει στο πρόγραμμά του να τρέξει νωρίς-νωρίς στο περίπτερο με την ανατολή του ηλίου για να διαβάσει τα αθλητικά της προηγούμενης ημέρας και την Κυριακή το μεσημέρι να έχει το αυτί καρφωμένο στα ραδιοφωνάκια για τις περιγραφές των αγώνων.
Σιγά σιγά ωστόσο η ενημέρωση σταμάτησε να είναι τόσο μονοδιάστατη αφού μπήκαν στο… παιχνίδι και άλλα μέσα, με τις ανάγκες του κοινού να αυξάνονται με γεωμετρική ακρίβεια και την τηλεόραση να αναλαμβάνει να καλύψει τις περισσότερες από αυτές, με τα περισσότερα αθλητικά γεγονότα να προσφέρονται στο πιάτο μας ώστε να έχουμε πέρα από το ήχο και την εικόνα. Βέβαια επειδή ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο ήρθε και το πλήρωμα του χρόνου ώστε να μαθαίνουμε όλα τα νέα σε… πραγματικό χρόνο, δηλαδή τη στιγμή που γίνονται, με το διαδίκτυο να εμφανίζεται στη ζωή μας για να την κάνει ευκολότερη.
 
Οι αθλητικές ιστοσελίδες για παράδειγμα στην Ελλάδα έχουν κατακλύσει το διαδίκτυο και έτσι δεν υπάρχει είδηση που να μπορεί να… ξεφύγει, με τον σύγχρονο φίλαθλο να μπορεί πλέον να μαθαίνει ΟΛΕΣ τις ειδήσεις που αφορούν την ομάδα του με το πάτημα ενός κουμπιού μέσα από διάφορα μέσα. Υπολογιστές, laptop, tablet, κινητά τηλέφωνα, όλα στην υπηρεσία του κόσμου για την ενημέρωσή του και έτσι πλέον και οι επαγγελματικές ποδοσφαιρικές ομάδες φρόντισαν να "εξελιχτούν"  για να μπορούν να συμβαδίσουν με τις (τρομερές) απαιτήσεις και τους (φρενήρεις) ρυθμούς της εποχής αλλά και να ανταποκριθούν στις ανάγκες για interactive (διαδραστική) επικοινωνία με το φίλαθλο κοινό τους.
Και το κατάφεραν: αρχικά με τη δημιουργία των επίσημων ιστοσελίδων τους ακολουθώντας τα βήματα των ομάδων του εξωτερικού και έπειτα με το "άνοιγμά" τους εδώ και μία δεκαετία στα social media: Facebook, Τwitter, Ιnstagram, Youtube και δεν… συμμαζεύεται. Κατάλαβαν άλλωστε πολύ γρήγορα πως σε μία εποχή που ο κόσμος "διψάει" να μαθαίνει τα πάντα για την ομάδα του γρήγορα και άμεσα, εκείνοι πρέπει να του δίνουν τις ειδήσεις και να τον κάνουν να αισθάνεται πως είναι ζωντανό και ενεργό κομμάτι μίας τεράστιας παρέας, όπου ακόμα και η φωνή του μπορεί να ακουστεί.
 
Οι τέσσερις ομάδες της Super League που αποτελούν τους λεγόμενους Big-4 είναι άλλωστε χαρακτηριστικό παράδειγμα των όσων γράψαμε παραπάνω, με τις τέσσερις αυτές ομάδες να έχουν καλλιεργήσει μία αγαστή διαδικτυακή σχέση με το φίλαθλο κοινό τους έχοντας ανοίξει δίαυλο επικοινωνίας χάρη στα social media. Μπαίνοντας σε όλες αυτές τις ιστοσελίδες διαπιστώσαμε πως ο Ολυμπιακός, διαθέτοντας και το πλεονέκτημα ότι διαθέτει τους περισσότερους οπαδούς στη χώρα, έχει μία σαφή υπεροχή ως προς τον κόσμο που "ακολουθεί" τις δραστηριότητες του στο διαδίκτυο.
Είναι χαρακτηριστικό πως την ιστοσελίδα της ΠΑΕ Ολυμπιακός στο Facebook την ακολουθούν 870.000 άνθρωποι, με τον ΠΑΟΚ να καταλαμβάνει τη 2η θέση στη σχετική λίστα με 473.5000 "πιστούς", τον Παναθηναϊκό να συμπληρώνει το πόντιουμ με 302.000 κόσμο και την ΑΕΚ να ακολουθεί με σχεδόν 230.000 φανς να ακολουθούν τη σελίδα της στο Facebook.

To δεύτερο σε δυναμική μέσο που χρησιμοποιούν οι τέσσερις αυτές ποδοσφαιρικές ομάδες είναι το Instagram, με τη κινέζικη ρήση "μία φωτογραφία ίσον χίλιες λέξεις" να ταιριάζει γάντι για να αποτυπώσει για ποιο λόγο η συγκεκριμένη μορφή interactive επικοινωνίας αρέσει στο κοινό. Και εδώ ο Ολυμπιακός έχει τα πρωτεία με σχεδόν 160.000 άτομα να ακολουθούν τη σελίδα και τον ΠΑΟΚ να ακολουθεί με κάτι παραπάνω από τους μισούς (σχεδόν 84.000), ωστόσο η τρίτη δύναμη είναι η ΑΕΚ με 53.600 και ο Παναθηναϊκός βρίσκεται πιο πίσω με 33.500.
Όσον αφορά στο Twitter, ο ΠΑΟΚ ήταν ο πρώτος που το "εγκαινίασε" από τις τέσσερις αυτές παραδοσιακές δυνάμεις του ελληνικού ποδοσφαίρου, το 2009, δύο χρόνια αργότερα αποφάσισαν να παίξουν… μπάλα Ολυμπιακός και ΑΕΚ ενώ ο Παναθηναϊκός άργησε αλλά τελικά δημιούργησε και αυτός τη δική του σελίδα το 2015. Οι Πειραιώτες έχουν ήδη 62.000 άτομα ως κοινό, ο ΠΑΟΚ που είναι ο πιο δραστήριος από όλους σε αυτό το κομμάτι (έχει τα περισσότερα ποσταρίσματα, με τους ανθρώπους που διαχειρίζονται την ιστοσελίδα να έχουν ανοίξει συχνά διάλογο και με ξένους συλλόγους, βαδίζοντας σε ευρωπαϊκά πρότυπα) ακολουθεί με 35.400 followers, η ΑΕΚ έχει γύρω στους 22.000 ενώ ο Παναθηναϊκός έχει μείνει λίγο πίσω στο συγκεκριμένο μέσο επικοινωνίας κάτι που μαρτυρούν οι κάτω από 8.000 ακόλουθοί του.
 
Τέλος, οι ομάδες θέλησαν πέρα από ειδήσεις και φωτογραφίες να προσφέρουν και οπτικό υλικό στο κοινό τους και έτσι έστησαν και επίσημα κανάλια στο Youtube, με τους αριθμούς να φανερώνουν πως έχουν ιδιαίτερη επιτυχία. Το κανάλι του Ολυμπιακού στο Youtube έχει σχεδόν 66.000 "συνδρομητές" (subscribers), αυτό του ΠΑΟΚ κοντά στους 58.000, της ΑΕΚ 22.000 και του Παναθηναϊκού 15.000. Όσοι νομίζουν λοιπόν πως η κόντρα των τεσσάρων ομάδων μένει μόνο στις τέσσερις γραμμές του γηπέδου με στόχο την κορυφή ας αναθεωρήσουν γιατί υπάρχει σούπερ μάχη και στα social media. Θυδείς φυσικά είναι διατεθειμένος να ρίξει λευκή πετσέτα και σε αυτό το πεδίο…
H ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΩΝ BIG-4 ΣΤΑ SOCIAL MEDIA:
 
Ολυμπιακός
Facebook: 870.000 τον ακολουθούν
Twitter: 62.000 τον ακολουθούν, 23.900 ποσταρίσματα
Ιnstagram: 159.000 τον ακολουθούν, 4.522 ποσταρίσματα
Κανάλι στο Youtube: 65.356
 
Παναθηναϊκός
Facebook: 302.000 τον ακολουθούν
Τwitter: 7.700 τον ακολουθούν, 4.100 ποσταρίσματα
Instagram: 33.500 τον ακολουθούν, 141 ποσταρίσματα
Κανάλι στο Youtube: 14.957
 
ΠΑΟΚ
Facebook: 473.500
Τwitter: 35.400 τον ακολουθούν, 26.500 ποσταρίσματα
Ιnstagram: 83.200 τον ακολουθούν, 3.412 ποσταρίσματα
Κανάλι στο Youtube: 57.950
 
AEK
Facebook: 229.100 την ακολουθούν
Twitter: 21.600 την ακολουθούν, 6607 ποσταρίσματα
Instagram: 53.600 την ακολουθούν, 855 ποσταρίσματα
Κανάλι στο Youtube: 21.981
. Σκοράρουν κατά ριπάς και στα social media οι Big-4! ..

LIVE STREAMING AGONES PODOSFAIROU

Συγχαρητήρια από την ΑΕΚ στην Εθνική!

Δείτε το μήνυμα της ΠΑΕ ΑΕΚ στο Facebook!Μεγάλη επιτυχία και πολλά συγχαρητήρια για την Εθνική μας ομάδα που απέσπασε ισοπαλία 1-1 στις Βρυξέλλες από το Βέλγιο.Η Ελλάδα ισοφαρίστηκε στο 89′ … [Read More...]

Στην TV ο μεγάλος τελικός

Ο ημιτελικός του Κυπέλλου στο χάντμπολ δεν είχε τηλεοπτική κάλυψη όμως δεν θα ισχύσει το ίδιο και στον μεγάλο τελικό. Την αναμέτρηση του ΠΑΟΚ με τον Πανελλήνιο την Κυριακή 26/3 στις 19:00 θα … [Read More...]

Βασικός ο Μάνταλος με το Βέλγιο!

Ο Μίκαελ Σκίμπε τοποθέτησε τον αρχηγό της ΑΕΚ στην αρχική ενδεκάδα της Εθνικής Ελλάδας.Με τον Πέτρο Μάνταλο στη σύνθεσή της θα αγωνιστεί η εθνική κόντρα στο Βέλγιο, στις Βρυξέλλες. Ο αρχηγός … [Read More...]

Με Πανελλήνιο για την κούπα

Ο Πανελλήνιος επικράτησε της ΧΑΝΘ με 23-27 στον δεύτερο ημιτελικό του Κυπέλλου και θα αντιμετωπίσει τον ΠΑΟΚ στο μεγάλο τελικό της Κυριακής. Οι τυπικά φιλοξενούμενοι πήραν σχετικά άνετα την … [Read More...]

Ο νέος συνεργάτης του Λεμονή

Το τιμ που θα δουλέψει ο Τάκης Λεμονής ολοκληρώθηκε σήμερα (Σάββατο, 25/3) με την προσθήκη ενός ακόμη συνεργάτη στο πλευρό του έμπειρου τεχνικού. Ήταν γνωστό από την πρώτη μέρα που επέστρεψε … [Read More...]